اختتامیه نخستین جشنواره ملی شعر دانشجویی 

اختتامیه نخستین جشنواره ملی شعر دانشجویی آسمان در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در اختتامیه نخستین جشنواره ملی شعر دانشجویی آسمان گفت: شعر حکمت است و کسی که آن را درک کند قلبش از معرفت لبریز می‌شود.
 
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: ساخته دست انسان به مرور از بین می‌رود، اما چیزی خدایی شد جاودانه می‌ماند.
 
 قائم مقام معاون فرهنگی وزیر علوم هم گفت: مدح اهل بیت توسط شاعران مرسوم است و محفل شعر مقام معظم رهبری زبانزد است و به شعرا توجه می‌شود و شعر میراث دار تمدن ماست و روسای دانشگاه‌ها این نشست‌ها را برگزار کرده و همه دانشگاه‌های کشور باید کانون شعر و‌ادب داشته باشند.
 
جعفر پور افزود: بیش از ۳ میلیون دانشجو در کشور تحصیل می‌کنند و این ظرفیت برای تاریخ ما فرصت مناسبی است تا از ظرفیت این عزیزان در راستای تعالی کشور استفاده شود.
 
وی اظهار داشت: جشنواره شعر پروین در دانشگاه کوثر بجنورد، جشنواره بهار نارنج در دانشگاه کشاورزی ساری بین المللی شده و جشنواره شعر رضوی نمونه‌های وزارت علوم و فرهنگ است که به دنبال برگزاری آن هستیم
 
قاسم زاده، رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) هم گفت: شعر حکمت است و ایرانی‌ها با شعر زیسته اند باید در حوزه‌های فرهنگی گلایه کرد که نتوانستیم از بزرگان شعر و ادب کشورمان دفاع کنیم و کشور‌های دیگر شاعران کشور ما را به نام شاعران ملی خودشان ثبت می‌کنند دانشگاه باید جای جوشش ادبیات باشد و جریان‌های هنری را زنده نگه داشته و اثر گذار باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار